O Zielonym Budżecie Obywatelskim
Harmonogram działań ZBO
Proces wdrażania Zielonego Budżetu Obywatelskiego składa się z następujących etapów:
zgłaszanie projektów;
ocena projektów;
odwołania od niedopuszczenia projektów do głosowania;
głosowanie na projekty oraz ustalenie jego wyników;
podawanie wyników głosowania do publicznej wiadomości;
realizacja projektów wybranych w głosowaniu.
Terminy przeprowadzania tych etapów określa corocznie Prezydent Miasta Stalowej Woli w formie harmonogramu, który ogłasza na co najmniej 7 dni kalendarzowych przed terminem rozpoczęcia pierwszego etapu, publikując harmonogram przynajmniej na:
tablicy ogłoszeń Urzędu
stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Miasta Stalowej Woli – www.bip.stalowawola.pl
stronie internetowej Miasta Stalowej Woli – www.stalowawola.pl
Cyfrowej Platformie Uczestnictwa – https://decyduje.stalowawola.pl
Harmonogram realizacji działań związanych z wyłonieniem projektów do realizacji w 2026 r., w ramach Zielonego Budżetu Obywatelskiego:
Zgłaszanie projektów i działania informacyjne
· 16.09.2025 r. - ogłoszenie harmonogramu realizacji działań oraz rozpoczęcie kampanii informacyjno-edukacyjnej
· 24.09.2025 r.- 20.10.2025 r. - zgłaszanie projektów
· 24.09.2025 r. oraz 25.09.2025 r. - realizacja warsztatów design thinking, służących wypracowaniu pomysłów na działania do Młodzieżowego i Zielonego Budżetu Obywatelskiego
· 09.10.2025 - maraton pisania projektów - spotkanie konsultacyjne dla mieszkańców z udziałem przedstawicieli Urzędu Miasta Stalowej Woli
Ocena projektów
· 21.10.2025 r.- 14.11.2025 r. - ocena projektów i opublikowanie listy projektów po ocenie
Odwołania od niedopuszczenia projektów do głosowania
· do 7 dni od daty opublikowania listy projektów po ocenie - odwołania od niedopuszczenia projektów do głosowania
· do 10 dni od daty złożenia odwołania - rozpatrywanie wniesionych odwołań i przekazanie autorowi projektu informacji o wyniku rozpatrzenia odwołania
· do 5.12.2025 r. - opublikowanie ostatecznej listy projektów, które poddane zostaną głosowaniu
Głosowanie na projekty oraz ustalenie jego wyników
· przez 10 dni od dnia publikacji listy projektów do głosowania - głosowanie mieszkańców na projekty
Podanie wyników głosowania do publicznej wiadomości
· do 5 dni od daty zakończenia głosowania - ustalenie wyników głosowania i podanie ich do publicznej wiadomości
Realizacja projektów wybranych w głosowaniu
· 2026 r. - realizacja projektów wybranych w głosowaniu
UWAGA – Projektodawcy mają możliwość wycofania swojego projektu do dnia poprzedzającego rozpoczęcie głosowania.
Udostępnij