Przejdź do głównej zawartości

Ustawienia cookies

Używamy plików cookie, aby zapewnić podstawowe funkcje strony internetowej i zwiększyć Twoje doświadczenie online. Możesz skonfigurować i zaakceptować użycie plików cookie i zmodyfikować opcje swojej zgody w dowolnym momencie.

Niezbędne

Preferencje

Analizy i statystyki

Marketing

O dialogu społecznym i partycypacji

Petycje

PETYCJA to pismo do władz miasta - Prezydenta lub Rady Miejskiej, które zawiera jakiś postulat lub żądanie, np. odnośnie podjęcia jakiegoś działania w konkretnej sprawie.

Petycję może złożyć dowolna osoba fizyczna (także cudzoziemiec), osoba prawna, jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną lub grupa tych podmiotów. Petycję można złożyć w interesie publicznym, własnym albo podmiotu trzeciego za jego zgodą.

Aby petycja została rozpatrzona, powinna zawierać:

  • informację, kto wnosi petycję,

  • informację o miejscu zamieszkania albo siedzibie podmiotu wnoszącego petycję oraz adresie do korespondencji,

  • informację, do kogo kierowana jest petycja,

  • wskazanie przedmiotu petycji.

Podstawą prawną do składania petycji w Polsce jest Ustawa z dnia 11 lipca 2014 r. o petycjach 
https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20180000870/O/D20180870.pdf

Petycja może zostać złożona na piśmie na adres siedziby Urzędu Miasta Stalowej Woli (ul. Wolności 7, 37-450 Stalowa Wola) lub elektronicznie na adres um@stalowawola.pl (skrzynka urzędu) lub adres rm@stalowawola.pl (skrzynka Rady Miejskiej).

W Gminie Stalowa Wola rejestr złożonych petycji publikowany jest w Biuletynie Informacji Publicznej Stalowej Woli https://bip.stalowawola.pl/?c=mdTresc-cmPokaz-1753

Potwierdź

Zaloguj się

Hasło jest za krótkie.

Udostępnij