O dialogu społecznym i partycypacji
Petycje
PETYCJA to pismo do władz miasta - Prezydenta lub Rady Miejskiej, które zawiera jakiś postulat lub żądanie, np. odnośnie podjęcia jakiegoś działania w konkretnej sprawie.
Petycję może złożyć dowolna osoba fizyczna (także cudzoziemiec), osoba prawna, jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną lub grupa tych podmiotów. Petycję można złożyć w interesie publicznym, własnym albo podmiotu trzeciego za jego zgodą.
Aby petycja została rozpatrzona, powinna zawierać:
informację, kto wnosi petycję,
informację o miejscu zamieszkania albo siedzibie podmiotu wnoszącego petycję oraz adresie do korespondencji,
informację, do kogo kierowana jest petycja,
wskazanie przedmiotu petycji.
Podstawą prawną do składania petycji w Polsce jest Ustawa z dnia 11 lipca 2014 r. o petycjach
https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20180000870/O/D20180870.pdf
Petycja może zostać złożona na piśmie na adres siedziby Urzędu Miasta Stalowej Woli (ul. Wolności 7, 37-450 Stalowa Wola) lub elektronicznie na adres um@stalowawola.pl (skrzynka urzędu) lub adres rm@stalowawola.pl (skrzynka Rady Miejskiej).
W Gminie Stalowa Wola rejestr złożonych petycji publikowany jest w Biuletynie Informacji Publicznej Stalowej Woli https://bip.stalowawola.pl/?c=mdTresc-cmPokaz-1753
Udostępnij